Zoeken in deze blog

woensdag 2 augustus 2017

Het nut van proeflapjes

Een poosje geleden zag ik garen liggen met een lederlook, leuk voor een losse sjaal of een luchtig topje of truitje. Het is wasbaar op 30 graden en heeft een mooi mat effect. Dus vanmiddag heb ik een paar bollen aangeschaft. 

En dan ook gelijk maar een proeflapje gebreid, het hoort op pen 7-8, ik heb alleen fijne bamboonaalden no. 6 en metalen pennen no. 9. En die metalen pennen breien niet fijn.

Tja, dan begint het geexperimenteer. Wat is het stroef garen, het breit en haakt echt niet soepel. Het heeft wel weer een heel mooi effect.

Ik geloof dat ik eerst mijn assortiment bamboo pennen maar eens ga uitbreiden ;-)



LInks breiwerk met ribbels en tricosteek,
rechts haakwerk met stokjes en dubbele stokjes

























Lana Grossa Alcante

Geen opmerkingen:

Een reactie posten