Zoeken in deze blog

zaterdag 20 januari 2018

Nieuwe (op maat gemaakte) yogatas

Al een poosje doe ik weer aan yoga en dat bevalt mij goed. Erg goed zelfs, ik word weer leniger, sterker en val makkelijker in slaap 's avonds. 

Alleen het is altijd weer een gezeul met het matje, handdoek en sleutels en de andere spullen die ik meeneem. Deze tas van Caro's Atelier is wel een heel handig formaat, maar ik mis een vakje voor de losse spullen. Elke keer is het weer grabbelen naar de sleutels op de bodem van de tas. Het elastiek dat om de mat hoort is ook allang verdwenen en twee tassen mee is gewoon niet handig.

Tijd voor een mooie, op maat gemaakte, tas. Zo krijgt het wolvilt van een paar maanden geleden ook een bestemming.

Ik heb nog nooit met zulk dik vilt gewerkt, ik dacht eerst gaatjes te ponsen met de tang en dan de naden aan elkaar te haken, maar dat viel niet mee. Mijn naaimachine is er ook niet geschikt voor. Met een goede scherpe naald lukt het toch ook wel.
Nu, na één naad, staan de blaren op mijn vingers. De langste naad is nu af, dus de rest zal wel meevallen!


Festonsteek met 4 draden knoopsgatengaren

Bijna aan het eind van de eerste naad















































Vrolijk kleurtje, kan niet wachten om het af te maken!
 


3 opmerkingen:

  1. Wauw dat is/wordt een grote tas 😜
    Ga je er ook nog iets op maken?
    Ik ben benieuwd, fijne zondag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker vrolijk kleurtje ook. Ik heb nog nooit met dik wolvilt gewerkt maar het lijkt me niet zo gemakkelijk als ik je verhaal zo lees. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Heb je hem al af?

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen