Zoeken in deze blog

zondag 4 maart 2018

Vloerkleed voor Femke

Toen ik samen met Eline met de lay-out van het boek Craft Dates aan de slag ging werkte mijn hoofd als een soort zeef. Een zeef die de projecten eruit haalde die ik zeker wilde gaan maken.

Eén ervan was het ronde XL kleed. Nu had ik ooit een beginnetje gemaakt aan het Floor kleed. In die tijd haakte ik met een kookwekkertje erbij, 10 minuten per dag. Net herstellende van een vervelende slijmbeursontsteking kon ik ook niet echt veel langer haken. Niets ten nadele van het Floor patroon, want deze staat ook ooit nog eens op mijn lijstje van todo, maar omdat ik halverwege de tel was kwijtgeraakt en het begon te lubberen (raar woord, lubberen) haalde ik het uit. Netflix en haken gaat soms ook niet samen vermoed ik.

Vorige week begon ik aan het XL kleed. 




























En het gaat als een speer. Nu is het patroon voor haaknaald 10 beschreven en ik haak het met naald 6 dus het zal een stuk kleiner worden. Waarschijnlijk herhaal ik een aantal randen. Miriams vloerkleed is effen, ik gebruik vier verschillende kleuren Barbante van Huisje van Katoen. Daardoor zie je bepaalde steken goed, zoals de boogjes en de verdiept ingestoken vasten. Erg leuk en afwisselend!

Bijkomend voordeel, mijn uitpuilende handwerkmand wordt een stuk leger. Nog één babytruitje, een vestje, een southbay sjaal en een rode trui afmaken en dan is er weer ruimte voor nieuwe dingen. 

Probeer ik mij voor te nemen ;-)



1 opmerking:

  1. Dat ziet er nu al mooi uit, dat kleed en wat fijn dat het zo lekker weg haakt :)
    Ja, ik herken het, eerst dingen afmaken en dan weer nieuwe op mogen pakken. Dat heb ik nu ook, eerst 'moet' mijn woondeken af. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen