Zoeken in deze blog

maandag 28 januari 2019

Brioche breien

Dankzij de tips van @_iknt_ lukt het brioche breien nu. En ik heb de smaak te pakken. De wol is van het handgeverfde wol abonnement van Blij dat ik brei, heerlijk zacht en absoluut niet prikkend of kriebelend. De gele memoblaadjes geven aan of het de kleur is om recht of averecht te breien. Want dat is nogal een dingetje. 

Jeanet schreef over het poolings effect bij haar handgeverfde wol, het lijkt erop dat het hier ook te zien is, maar dan op dezelfde plek toevallig. Het wordt een col, misschien dat ik er nog een puntje aanbrei,als het echt routine wordt. Even afwachten...



Grappig dat het pooling effect toevallig hier ook te zien is


7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleur en breien werkt meditatief, mooie bijkomstigheid waar je Zen van wordt. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge Antoinette,
    Ik lust wel een brioche, maar wist niet dat je het ook kunt breien ... Super gaaf om te zien zeg!
    Mooie kleuren heeft de wol en fijn dat het niet prikt. Ik had vroeger op de kleuterschool een gele wollen trui en die prikte zo enorm, dat ik de hele dag stilletjes op mijn stoeltje bleef zitten!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreselijk hè? Als je de kriebels krijgt van zo'n prikkende trui. Tegenwoordig zijn er zoveel meer wolletjes die niet prikken, gelukkig.

      Verwijderen
  3. Hallo Antoinette

    Het ziet er heel leuk uit maar lijkt me wel ingewikkeld en wordt vast heel mooi als die klaar is en mooie kleuren.
    Nog bedankt voor je berichtje.
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi garen is dat zeg!!
    Laat je ons ook nog een paar het vervolg zien, want ik ben wel benieuwd, kende de techniek ook nog niet.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen