Zoeken in deze blog

zondag 15 december 2019

Kerstkaarten 1





















Zoals jullie misschien wel weten zit ik nu al een poosje op “chinees schilderen”, schilderen met zwarte inkt en aquarelverf op rijstpapier. 

Dit jaar heb ik weer kaarten gemaakt van mijn schilderwerkjes van de afgelopen tijd. Leuk om te priegelen op de kleine stukjes papier, meestal werk ik op het grotere scrapbookformaat bij de schilderlessen.

Ik maakte een stapel passe-partoutskaarten met behulp van kaders van Marianne Design en werkte de binnenkant af met een schutvelletje.

Het zijn bijna allemaal een beetje sobere, winterse tafereeltjes geworden, niet veel kleur, beetje verstild. Past wel bij de tijd van het jaar.

Ruomei, de docente van schilderen, stempelde de rode stempels op de kaarten, “winter” staat er in het chinees. Dat maakt het wel echt af.

Wil je ook leren schilderen? Kijk dan eens op www.china-art.nl voor het cursusoverzicht.




 


2 opmerkingen: