Zoeken in deze blog

woensdag 17 januari 2024

Kroonkurken

Tijdens een opruimrondje kwam ik een zakje met verschillende kroonkurken tegen, gespaard door Bart. Ik had ooit al een een poging gedaan om ze op te plakken met een lijmpistool op een canvas doekje, maar dat werd niets, ze vielen er allemaal af naar verloop van tijd. Toch kon ik ze niet weggooien.

Ik zag iets voorbijkomen van Royspeople op IG en dat vond ik zo leuk, dat ik een nieuwe poging waagde. Via het internet vond ik miniatuur schilders met ladders en de kroonkurken werden schoongepulkt van de lijmresten.  

De achterkant van de kroonkurken vulde ik op met zelfklevend foam en dubbelzijdig tape. 

Latjes gezaagd uit een wijnkistje en ik kon aan de slag.





Schuiven met de kroonkurken. 








   













Het werden uiteindelijk 2 canvasdoekjes, één van 20 x 20 cm en één van 25 x 25 cm, ééntje voor Bart en één voor hier. Leuk dat er een Amstelbier kroonkurk linksboven is geplakt, mijn opa en oma hadden vroeger het café restaurarant “het wapen van Uithoorn”. Met Amstel bier!

2 opmerkingen:

  1. Echt zo leuk gemaakt. En zo heeft jullie zoon toch een herinnering aan de verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen