Zoeken in deze blog

maandag 1 juli 2024

Weven

Al een paar jaar grapte ik met Yvonne dat we gaan weven als we met pensioen gaan. Nu ga ik nog lang niet met pensioen, maar ondertussen staat er sinds mijn verjaardag een mooi weefgetouw op de zolder en is het eerste stuk geweven stof klaar. 

Het is een Ashford weefgetouw van 60 cm breed.

Zelf in elkaar gezet, ik kon niet wachten om er mee te gaan beginnen. :-)

 
















En dan voor de eerste keer het spannen van de scheringdraden, doorknippen, rijgen, vastknopen, lang leve YouTube-filmpjes en de beschrijving.



























Zo fijn dat alles op de zolder kan staan, het weefgetouw staat niemand in de weg. 















Inmiddels is het eerste stukje geweven stof klaar en ben ik begonnen met het tweede stuk stof. En zoveel ideeën komen er tijdens het weven in mijn hoofd op, combinaties van garens en kleuren en wat ik er uiteindelijk mee kan gaan maken. Ik heb er weer een hobby bij!






























Weefgetouw: de Grebbestee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten