Zoeken in deze blog

maandag 30 juli 2012

Soms gaat het niet helemaal zoals het zou moeten...

Daar kom ik dan achteraf pas achter. De twee korte mouwtjes van het vestje had ik tegelijk opgebreid. Bij het minderen van de kop van de mouwtjes zag ik dat één van de mouwen te smal was. Niet goed geteld dus bij het opzetten. Uithalen en opnieuw beginnen.

Provençaals tafelzeil, om in de sfeer te blijven...
























In de werkbeschrijving van de Knip Mode worden de biezen voor de hals, zijranden en onderkant los gebreid en aangezet met naald en draad. Leek mij een beetje lastig. Ik heb met een rondbreinaald steken langs de randen opgenomen en een boordje gebreid. Als je de eerste pen i.p.v. boordsteek recht breit krijg je een mooi ribbeltje aan de voorzijde.


Met mini ribbeltje
Afkanten: niet mijn hobby

1 opmerking:

  1. Dat is dan balen, dat je het uit moet halen. Maar je kan er beter nu achter komen, dan als je het in elkaar zet.
    Ik zag dat je genoten had in de Ardèche. Lekker hoor. De tijd gaat alleen altijd zo vlug voorbij.

    Leuk dat je een reactie op mijn blog hebt achtergelaten en volger bent geworden. Ben ook gelijk volger van je geworden. Kan ik je mooie creaties ook in de gaten houden.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen