Zoeken in deze blog

maandag 13 mei 2013

Een bijzonder moederdagcadeau en nog een gehaakte pothanger

Kijk eens wat mijn dochter Femke heeft gemaakt voor moederdag: een kleurrijk schilderij in de stijl van Keith Haring. Ik ben er zo blij mee!

In het vrijdag en zaterdag was haar kamer verboden terrein, ze heeft er dan ook heel wat uurtjes werk in zitten. Mooi hè?

Artiest: Femke Muller
























Nadat ik 3 pothangers had gehaakt en ik een magrietjesplant kreeg van mijn ouders was mijn haakdrift nog niet geblust... Al tijden lag een een bolletje repen geknipt van plastic tassen van o.a. de HEMA. Dus nog een pothanger wordt er gehaakt. Bart vroeg al of het een hoedje werd.De grapjas. 

Met een scherpe schaar knip je de bodem en de handvatten van de tas en dan begin je te knippen, alsof het een oneindig lange spiraal is. De reep is ongeveer 1 - 1,5 cm breed. Haaknaald 4 gebruik ik voor dit project.





















Morgen beginnen de examens voor Bart. Gelukkig is hij niet zenuwachtig (maar zijn moeder wel...)
 


1 opmerking: