Zoeken in deze blog

zaterdag 1 juni 2013

Krans van wijnkurken

Of ik daar nog iets mee ging doen vroeg mijn man. Al maanden spaar ik kurken op om een krans te maken. En de vaas die ik daarvoor gebruik stroomde bijkans over. 

























Maar ik had één probleem: lijmpatronen. Die waren al een poosje op. Bij de plaatselijke Pipoos liggen plenty lijmpatronen van 7,5 mm, maar niet van 11 mm. Ik dacht, laat ik dan een lijmpistool kopen van 7,5 mm, maar nee, er hangen alleen lijmpistolen van 11 mm. Om nu te zeggen, het aanbod sluit mooi op elkaar aan... nou nee. 




























Dus dan maar via internet lijmpatronen besteld. En dan op een koude zaterdagmiddag lekker aan de slag. Kurken in tweeën snijden, rijkelijk met lijm bestrijken en plakken maar. Piepschuimen krans is ± 30 cm doorsnede. En het kwam perfect uit. De kleine gaatjes werden opgevuld met in vieren gesneden kurken. 



























Is het niet een mooie krans geworden? Voor mijn schoonzus. En ik ga weer kurken sparen.



2 opmerkingen:

  1. Wat een geduld heb jij gehad met het sparen van kurken en met het verkrijgen van de juiste lijmpatronen. Het resultaat is super!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi en kleurrijk ook zelfs!
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen