Zoeken in deze blog

maandag 24 september 2018

Sokken van handgeverfde wol

Hier ben ik weer, na een blogpauze. We gingen in het naseizoen met vakantie naar Frankrijk. Zonder de kinderen, met zijn tweetjes. Heerlijk weer, best veel gezien, mooie stadjes en dorpjes bezocht, lekker gegeten, wijntje hier en daar proeven en vooral gewoon relaxen. Boeken lezen, beetje zwemmen, wandelen. Vakantie zoals vakantie hoort te zijn... niets moet, alles mag.

En wat doet deze dame dan? Toch een paar breiwerkjes en spullen voor een borduurwerkje mee.

Sokken breien als het 's middags een graadje of 27˚C is.

Ergens in een huis in Frankrijk moet een kort sokkennaaldje liggen, 3 mm. Ik raakte hem kwijt en heb overal gezocht. En als je gewend bent om met 4 naalden op te zetten en met de 5e te breien dan is het even omschakelen.


Korte sokken met de handgeverfde wol van
het abonnement van Blij dat ik brei


Schiet lekker op!
 




















En af... kon ze gelijk aan,
het koelde 's avonds flink af
Ik ben er blij mee!


















































Met de herfst die eindelijk aangebroken is, heb ik het toch koud, ik moet gewoon wennen aan het weer. Ik heb het nl. bijna altijd warm. Ze komen dus goed van pas.

De wol komt van het handgeverfde sokkenwol abonnement van Blij dat ik brei. Elke keer weer een verrassing, deze heeft een mooi subtiel glittertje.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heerlijke vakantie, maar dat kan bijna niet anders in Frankrijk ..:)
    Ik neem ook altijd een paar handwerkjes mee hoor, dat is fijn om tussendoor even tot jezelf te komen.
    Ja, het is me toch koud opeens hè.. Ik moet er nog erg aan wennen en hoop toch stiekem op wat nazomerdagen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook, het is vandaag al een stuk beter weer dan gisteren!

      Verwijderen