Zoeken in deze blog

maandag 2 maart 2020

Workshop: Bag in one day

Afgelopen zaterdag ging ik met mijn dochter Femke naar Nijmegen voor een hele leuke workshop: a bag in one day bij de Leermakerij.

In één dag maak je dus een tas. Je kan kiezen uit verschillende modellen en uit heel veel soorten en kleuren leer. Een walhalla. Het model van de tas kan worden aangepast: wel of geen flap, wat voor een sluiting, schouderbanden. Het is echt jouw tas.

Het leer wordt keurig op maat gesneden en dan mag je zelf aan de slag op één van de profeesionele naaimachines... Best spannend als je je eigen naaimachientje gewend bent.

Ik nam een leren omslag van een notitieblok mee en dat werd de basis voor een nieuw rugzakje. Het omslag van het notitieblok was een soort harig geverfd leer, ik was er toen helemaal verliefd op. Maar ja, tegenwoordig maak ik notities met mijn mobiel of heb ik voor mijn haakwerkjes een speciaal notitieboekje, dus eigenlijk gebruikte ik het niet niet meer. Dan is het toch wel heel leuk om het te hergebruiken. 

Ik combineerde het met een donkergroen soepel leer en een geel/groen lakleer voor de onderkant. Beetje twijfelen, want er was ook mooi zacht roze leer, dat combineerde ook mooi met het donkergroen en het omslag, maar dat was te breekgevoelig, voor een bodem.

En toen stikken. Een ritszakje, de klep, de bodem aan het voor- en achterpand (heet dat zo bij een tas?) Stapvoor stap groeit de stapel leren onderdelen tot een tas.

En dit is het resultaat, ik ben er zo blij mee.





Tadaaa!

























Labeltje er tussen uit gestikt
























De draagbanden zijn net even
anders groen leer, met een printje.






















 

De tas van Femke, simpel en
chique door het rode leer aan
de binnenzijde


























Dit bericht is niet gesponserd.

1 opmerking: