Zoeken in deze blog

zaterdag 14 april 2012

Krans van kurk

Sinds Oud en Nieuw spaar ik de kurken van wijnflessen. Dat gaat niet zo hard, want er zijn ook lekkere flessen wijn met schroefdop ;-). Toevallig vroeg Helga afgelopen maandag of Eline of ik nog belangstelling had voor een zak voor kurken. Alsof Helga het had geroken. Ik had ergens een plaatje gezien van een krans van wijnkurken en zo'n krans wilde ik ook eens maken. Naturel, geen verdere frutsels, een beetje sober.

Het was nog even uitproberen hoe de kurken konden worden vastgeplakt. De piepschuimen krans is 25 cm ø, dus de kurken zo met de zijkant erop geplakt was niet mooi, te grof. De kurken doorgesneden en met de snijkant op het piepschuim gaf een mooier resultaat. Als ik ooit nog eens zo'n krans maak spuit ik de krans bruin of omwikkel ik hem eerst met raffia of stof. Ondanks het opvullen met kleine stukjes kurk blijf je iets wit zien. een een lijmpistool werkt super met dit soort dingen.

Bij de keukendeur opgehangen met een stukje raffia
























Ongesorteerd, er ligt een klosje garen tussen...


Gesorteerd





Halverwege met opvullen
Zo zie je geen wit piepschuim meer

1 opmerking:

  1. Wat is de krans gaaf geworden zeg!!! En die kurken stonden me zo in de weg, blij dat jij er wat mee kon.....en ik wist niet eens dat je al zo aan het sparen was, dacht wel steeds "wat ruik ik toch" hahahaha...goede neus he?!

    BeantwoordenVerwijderen