Zoeken in deze blog

zondag 8 december 2013

Hoe rijg je kralen aan een dikke draad...

... zonder naald? En zonder al te veel gepriegel?

Ik ben bezig met mijn kerstkaarten te pimpen. Al een poosje geleden haakte ik stapels kerststerretjes, hechtte de draadjes af en streek ze netjes plat met versteviger. Nu leek het mij leuk om het sterretje hangend aan een lusje op te plakken op de kaart met een stukje washi tape. Alle naalden die ik heb uitgeprobeerd waren te dik voor het gaatje in het kraaltje. En de draaddoorhaler (of hoe heet zo'n plat rond plaatje met een dubbelgevouwen draad?) had ik niet meer.


Een zelfgemaakte draad-door-haler: stukje ijzerdaad van ± 5 cm

Vouw een ijzerdraadje dubbel en rijg één of meer kralen
aan het dubbele ijzerdraadje

Rijg door de opening van het ijzerdraadje de dikke draad

Schuif de kralen over de lus in het ijzerdraad naar de dikke draad

Knoopje in de uiteinden en de kralen zitten vast.



























































































































































































































6 opmerkingen:

  1. Wauw, wat slim... Die ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, deze tip ga ik deze week nodig hebben voor wat ik al in mijn hoofd had :-) Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super goeie tip dankjewel! ook een leuk idee om het zo aan het kaartje te hangen leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tip! Ik plak altijd een plakbandje om het uiteinde van de draad. Je maakt er dan eigenlijk een soort veter van, snap je wat ik bedoel? Kraal eraan rijgen en vervolgens knip je het plakband er weer af. Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi, leuke blogje, ik heb u gevonden via andere haakster...ik zal zeker meer gaan bezoeken...groetjes ✄

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat is slim, zal ik onthouden! Leuk ok het zo aan een kaartje te hangen.

    groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen