Zoeken in deze blog

dinsdag 29 april 2014

Folklore badges

Ik kreeg een poosje terug het verzoek van Pronty of ik weer iets wilde maken, deze keer voor een beurs in Duitsland, de Hobby en Handarbeidbeurs in Keulen. Ik kreeg een aantal badges met folklore achtige motieven opgestuurd. Dit is wat ik er mee maakte:


Boekomslag, 2x labels, een schilderijtje, een tasje en 2 broches



















 

De badges zijn met linnen, vilt en een geruit dessinstofje te combineren. 

Voor de onderstaande broches stansde ik uit vilt bloemen en cirkels met de Collectable COL1316 en Craftable CR1239. Met een paar draadjes DMC en een paar steekjes zijn ze zo af.






















 

Het boekomslag is een combi van vilt, geruite stof, zigzagband en een flink stuk linnen van IKEA. 

De labeltjes maakte ik ook met vilt en de Creatable LR0189, die gaat heel goed door de BigShot. Leuk om aan een vadeautje te hangen.




























 


Het mini-schilderijtje is een uitprobeersel, want het ene soort vilt is beter dan het andere soort. Dus even testen. Ik gebruikte de Craftable CR1203, een oudje. Vilt kan je natuurlijk niet embossen daarom kraaltjes i.p.v. de embossde bloemen.


Deze badges van Pronty lijken handgeborduurd, zijn precies de goede kleuren voor Folkore-achtige projecten en maak je in een handomdraai een labeltje, broche of schilderijtje.



7 opmerkingen: