Zoeken in deze blog

vrijdag 22 mei 2015

Scharenhoesje

Een van de dingen die ik zo leuk vind van mijn werk en van mijn hobbies is het uitproberen en het vinden van oplossingen. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik een bofkont ben, met mijn kamertje vol materialen en waar alles voor het grijpen ligt. Hoe vaak ik niet iets even uitprint en dan ook maar gelijk even test of het klopt en werkbaar is.

Dit is ook zo'n projectje. Ik neem meestal met vakantie een haakwerkje mee, om gewoon gedachteloos te kunnen haken in de zon of op de bank en dan half soezend weg te zakken in slaap... Nu dwaal ik af. Naast een haakwerkje is een schaartje en een stopnaald dan ook wel handig om mee te nemen. En dan zwerft er een vlijmscherp schaartje in de tas rond. Daarvoor maakte ik dit scharenhoesje met ruimte voor naald en draad. 

Met een stukje Colour pad, wat leuke stofjes een knoop of een klemmetje als sluiting is het zo gemaakt. Alles bij elkaar en geen scherpe punten meer in tassen :-)

Binnenkort de werkbeschrijving op het blog en facebook. En een kleine sneaky preview, want het rechter scharenhoesje... is gemaakt van stoffen uit de nieuwe collectie!

5 opmerkingen:

  1. Leuk zeg en inderdaad nog handig en veilig ook. Een fijn lang weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne kleuren en motieven die nieuwe collectie!
    Goed idee en mooie uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze had ik nog niet gezien. Ben gek op praktische doe het zelf dingen. Dit is een goed voorbeeld. Deze ga ik ook maken. (even kijken of ik de tut kan vinden voor tips ;-)

    BeantwoordenVerwijderen