Zoeken in deze blog

zondag 28 juni 2015

Herbarium 2

Vanmiddag maakten we een wandelingetje bij de Groene Grens, een vrij nieuw natuurgebied tussen aan de rand van Veenendaal. Mooi is het daar. Kraakhelder stromend water, visjes, kikkers en heel veel bloemen. 

Tijd om wat te plukken en het Herbarium bij te werken.


 
NIeuwe oogst


Margriet, veel klaversoorten. korenbloemen en een lathyrus-achtige


Tarweakker met korenbloemen


De ijslandse papaver is zo mooi van kleur gebleven
De eerste bloemen ingeplakt en namen opgezocht van
de planten die ik niet herkende (daslook en havikskruid)










5 opmerkingen:

  1. Oh zoooo leuk dit! Prachtig en een stukje nostalgie, vroeger maakte ik zelf zo'n boekje, vooral van vakantiebloemetjes vond ik dat erg leuk ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en zo herkenbaar. Ik had vroeger heel veel bloemen in schriften.... je zou weer beginnen........herken ze allemaal wel...






    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, al die gedroogde bloemen in je schriftje! Mijn laatste poging om wat te drogen is helemaal mislukt. Het was een nogal dikke rozenknop, misschien was dat de rede. Daardoor nog meer bewondering voor jouw mooie exemplaren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook zo leuk (en leerzaam).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof he! We gaan nog slim worden :) De mijne is ook met washitape :)

    BeantwoordenVerwijderen