Zoeken in deze blog

dinsdag 9 februari 2016

Stropdassen-kussen 1

Het stropdassenkussen, maar zoals het er nu bij ligt,
zou het ook een stropdassenrokje kunnen worden
(alleen is mij taille niet gelijk aan de binnenste cirkel).


























Afgelopen weekend maakte ik een begin met het stropdassen-kussen. Ik had ze al gewassen, maar ze waren nogal gekreukeld uit de was gekomen. Ik tornde de naden open en had geen idee dat een stropdas dus zo in elkaar zit. Een soort zakje in de punt van de das met daarin een flanel-achtige voering.
Soms zie je dan ook het merk van de das in de voering geweven. Met een malletje als basis knipte ik wigvormige stukken uit de dassen en streek ze netjes glad. En dan stikken maar! Wordt vervolgd!































7 opmerkingen:

  1. Geweldig en dat zijn altijd mooie kleuren en stoffen. Ik heb ooit een pietenpak gezien gemaakt van stropdassen en dat was ook geweldig mooi, maar wat een werk. groeten El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, jammer! Al scrollend geen eindresultaat :-).
    Nee, mijn middel is inmiddels ook niet meer als de binnenste cirkel, dat is wel even geleden.
    Ben heel benieuwd hoe het wordt!
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ben benieuwd.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder om te zien hoe je die stropdassen verwerkt. Lijkt me een heel leuk kussen te worden. Ben benieuwd!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk dat wordt een heel bijzonder kussen! Ik ben benieuwd! Have fun ermee! Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor je reactie op mijn blog. Jij bent dus ook bezig met een heel leuk project - en hebt het nog niet af. Wat een leuk idee. Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen