Zoeken in deze blog

woensdag 5 december 2018

Chinees schilderen

Volgens mij heb ik hier nog niets over verteld. Sinds oktober zit ik op “Chinees schilderen”.
 

Op donderdagochtend heb ik schilderles in de Cultuurfabriek in Veenendaal. Ik ben de jongste van het stel en dat is ook wel weer eens grappig om dat te merken. 

Het schilderen is een bepaalde techniek en in het begin had ik zoiets van waar is de undu/appeltje z-knop? Teveel inkt op het penseel, te veel water, te veel nadenken over wat ik aan het schilderen was. Nu heb ik er plezier in, wordt het leuk en is er resultaat. 

Bij de laatste lessen maakten we een begin om kerstkaarten en boekenleggers voor de kerst te schilderen. Nu ben ik niet zo van de boekenleggers, maar kerstkaarten... 

Een beginnetje is gemaakt. Leuk om het af te wisselen, klein en fijn schilderen op bijna transparant papier. Telkens het goed te aten drogen en dan weer verder te gaan met de volgende kleur. Een simpel passe-partoutje als kaart maakt het zo goed als af. 

Smaakt naar meer.



Hulstkransjes

Kerststerren

 


4 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt plaatjes geworden. Dan wordt een kerstkaart echt bijzonder als je er zoveel aandacht aan besteedt. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder mooi vind ik de kaart rechts onder. Complimenten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen