Zoeken in deze blog

zondag 12 februari 2012

Recycled goed: een deken van truien en schaatsen

Het was een drukke, chaotische week, deze week. Leuk om de KreaVak te bezoeken en Arne en Carlos te onmoeten, naast alle andere bekenden. CV stuk, maar gelukkig weer gerepareerd. Veel werk, de mailing van Marianne Design, stickervellen en het uitwerken van een verpakkingslijn van knutselpakketten voor kinderen. Gelukkig toch ook de tijd genomen om samen met een vriend even een uurtje te gaan schaatsen, het voelde als spijbelen!

Leersumse Veld


















Afgelopen vrijdag kreeg ik de nieuwe VT-wonen, met een leuk klein bewaarboekje erbij.

In dit boekje staan foto's uit eerdere producties van VT-wonen, o.a. uit een recycle artikel van vorig jaar. Een plaid van stukken trui en dekens, met een contrasterend kleurtje aan elkaar gezet.  

Ik was dus helemaal vergeten dat ik deze deken vorig jaar had gemaakt. En nu is de deken van Grannies bijna af, dan heb ik er dus twee...

Ik had een paar handgebreide truien die ik niet meer droeg, maar weggooien vond ik ook weer zonde. Dus naaimachine op tafel en stikken maar.
















Het lijkt eng om zomaar de schaar in een handgebreide trui te zetten, maar als je van te voren eerst met een kleine stiksteek de vlakken “zoomt” en dan langs de stiksteek het vlak uit de trui knipt gaat het niet rafelen. Met een festonsteek zijn de lappen trui aan elkaar gezet en met rood wollen keperband is de deken afgezet.



Schots en scheef, dat hoort bij een recycle deken

Deken is ± 120 x 160 cm, 3 truien zijn verwerkt








Geen opmerkingen:

Een reactie posten