Zoeken in deze blog

zondag 25 november 2012

Een nieuwe krans met viltbolletjes

Het is stil geweest op mijn blog, de laatste tijd. Niet dat ik niets zit te doen, integendeel. Veel gewerkt. Het lijkt wel of iedereen nog even een eindsprintje wil maken, zo voor het eind van het jaar. 

Zo af en toe lukt het ook om achter de naaimachine te kruipen. Maar ja, daar kan ik nog niets van laten zien, behalve een prullenbak vol snippers stof en draadjes. Vandaar dat het bloggen er een beetje bij inschoot.

Wel maakte ik met mijn dochter Femke een levensgrote Abraham voor mijn man. Hij had niets in de gaten dus de verrassing was groot, afgelopen zaterdag zat de Abraham in de tuin. Lekker in de druilregen...

En dit lag ook nog op mijn bureau, twee pakketjes van byPetra. Op haar blog staat een filmpje hoe je een slinger maakt met deze vilten bolletjes.  En hoe je van heerlijk zachte Merino wol deze sterren maakt.

Ik maakte geen gehaakte slinger maar met zilverdraad rijgde ik de bolletjes tot een slinger en wikkelde deze om een krans van boombastschillen. De sterren maakte ik wel volgens het filmpje. Ik had nog viltwol liggen van een ander projectje en dacht daar ook met behulp van de sterrenuitsteker sterren te prikken. De ene soort wol is de andere soort wol niet. Merinowol werkt echt prettiger!
 




Losse viltkralen bungelen in de wind























Met grote steken zijn de sterren vastgezet

2 opmerkingen: