Zoeken in deze blog

dinsdag 11 november 2014

Zolder opruiming en scrubben met zijde

Lang geleden werkte ik bij een bureau voor industriële en grafische vormgeving. Mijn eerste echte baan. Heel veel geleerd, ik denk nog altijd met plezier terug aan die tijd. Het leuke van het bureau was dat de verschillende afdelingen bij opdrachten nauw samenwerkten, van het maken van handleidingen voor fietszitjes tot het ontwerpen van bedieningspanelen van koffie-apparaten. 

De afgelopen weken ruim ik stukje bij beetje de voorzolder op. Er is al heel uitgezocht, op marktplaats gezet of naar de kringloop of grofvuil gebracht. Ook de dozen met lapjes stof die zo door de jaren heen zijn verzameld gingen door mijn handen. Ik kwam daarbij een lapje zijde tegen met daaronder een stuk badstof. “Peeleau” schoot toen door mijn hoofd. Geen idee of het ooit op de markt is gebracht, maar het was een washand van zijde, om je huid te scrubben, voor onder de douche. Er werd marktonderzoek gedaan, er zijn verschillende logo's ontworpen en wij dames van de afdeling graphics hebben het washandje natuurlijk getest.

Dus naaide ik een vlaag van sentiment twee washandjes, met een zijden buitenkant. Een leuk biasbandje langs de rand om het vage kleurtje zijde een beetje op te frissen.

En mijn huid... zijde zacht. 


Beetje muf uit de doos





























Lusjes volgens de snelle methode



























De voering is van badstof en kan je het beste iets kleiner maken
dan de zijden buitenkant. Voor het beste effect
moet het washandje strak om je hand zitten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten