Zoeken in deze blog

Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht John. Sorteren op datum Alle posts tonen
Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht John. Sorteren op datum Alle posts tonen

woensdag 3 oktober 2012

Metamorfose


Veel komt er niet uit mijn handen op dit moment, maar dat komt wel weer. 

Vorige week hebben we de nieuwe bank gekregen, nou ja, er wel voor betaald natuurlijk, maar toen werd hij eindelijk afgeleverd. En met die nieuwe bank, mooi strak en een diep donkerblauwe kleur, was het oude vloerkleed echt een vlag op een modderschuit. 

Op zoek naar een nieuw kleed. Maar wat voor kleed? Geen hoogpolig wollig tapijt meer.























Nu ben ik al jaren dol op de muziek van John Mayer. Ik heb één verzamel CD in de auto met John Mayer en die staat eigenlijk altijd op. Tot vervelens toe volgens mijn kinderen. Ik heb zelfs eens gebeld naar een radioprogramma om nog kaarten te krijgen voor een concert. Ik heb ooit drie computers aangehad om op tijd concertkaarten te kunnen kopen. Nooit gelukt. En waar staat John meestal op, tijdens het spelen? Een perzisch tapijt. Vroeger vond ik het vreselijk oubollig. Ik kan mij zulke tapijtjes nog herinneren in het café van mijn Opa en Opa. Maar blijkbaar is er ergens een knopje omgegaan. Nu heb je natuurlijk wel hele hippe patchwork tapijten, geverfd in een kleurtje en met grote steken aan elkaar gezet, heel mooi, maar ook wel erg trendy. 


Plaatjes kijken. Heel veel plaatjes kijken. Internetten. In de Seasons stond een leuk artikel over Bloomsbury. Met schitterende tapijten. Eens kijken bij Eijerkamp in Veenendaal en toen maar eens gefietst naar een klein zaakje hier in de Zandstraat. De  eigenaar bood aan om zaterdagmiddag met verschillende kleden even langs te komen om het thuis te bekijken(!). Afgelopen zaterdag werd het eerste kleed uitgerold. Ik was helemaal verkocht. Ik ben er zo blij mee! Elke keer als ik de woonkamer binnenkom heb ik een grijns op mijn gezicht. (Alsof John M. zo binnen zo kunnen stappen...)


Season oktober 2012





















vrijdag 12 april 2024

Van alles en nog wat in maart en april

Een fotoblogje, het bloggen schoot er nogal bij in de laatste tijd. Terwijl het zo leuk is om je blogs als een soort dagboek te gebruiken. 

Ik bezocht samen met Hedwig (van StudioHedwig) de Handarbeit & Hobby in Keulen. Een gezellige en voorspoedige rit op de heenweg, terug duurde bijna 2x zo lang door files en slecht weer... Dat was wel even billen knijpen, want dezelfde avond zouden mijn man en ik naar het concert van John Mayer gaan... Ik was nog net op tijd thuis voor een toiletbezoek en hup de auto weer in voor de rit naar Amsterdam. Een prachtig concert, heel bijzonder. Mensen die langer meelezen op mijn blog weten dat ik fan ben van John, ik blogde al eens eerder over vloerkleden en John. Tja, die combinatie...

Maar terug naar de beurs. We gingen eerst naar Hoooked, Hedwig ontwerpt o.a. voor Hoooked en ik maak de patronenboekjes op en onlangs ontwierp ik ook mijn eerste label voor hun nieuwe blend: Woool'e. Gerecyclede wol en katoen mix.





Daarna door naar Lankava, een totaal andere stand en beleving. Heel leuk om Molla Mills te spreken en haar haakwerk te bewonderen. Wat een productie en wat een leuke en mooie objecten maakt ze. O.a. een gehaakte Uten Silo. Compleet met afgeronde hoeken van de opbergvakken. Ik blogde al eens eerder over de Uten Silo... (ik val in herhalingen), maar als ik deze giga opberger niet zou hebben zou ik zeker overwegen om deze te haken. 

En dan het vloerkleed met een combinatie van gewoon glad garen en frotté garen, mooie structuren. 






Op de beurs in Hardenberg (dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden) kocht ik een paar bollen met deze prachtige diepblauwe kleur, het is garen van Wool Addict by Langyarns en heet Pride. Het gaat een zomertruitje worden met een ajourpatroon, tot nu toe breit het heerlijk weg. 

En ik hou van afwisseling, dat weten jullie, er staat al weer een poosje een nieuw paar sokken op de pennen, een mix van een verloopgaren met een effen streepje met een fris geel-groen kleurtje. Een lekker tussendoortje. Wie deze sokken krijgt weet ik niet, misschien houd ik ze zelf wel...

































































Ik ruimde de zolder weer eens op en hong deze Kim op, een ontwerp uit het derde magazine en één van mijn lievelingetjes. Mel mag op de zolder ook nog een plekje krijgen.

Mensen vragen wel eens waar ik mijn inspiratie vandaan haal, inspiratie is overal te vinden... zo wil ik nog eens een lampenkappenframe bekleden met stof i.p.v. haakwerk, dus wie weet... 

En onderstaand plaatje is geschoten bij de kapper, daar hangt een fantastische collectie kroonluchters.



















En tenslotte, mijn lieve kat, Sjef... wat kan je toch gek zijn op een poezenbeest.

Wist je dat hij een catfluencer is? #sjefdekater