Zoeken in deze blog

dinsdag 31 januari 2012

Mini tutorial en afscheid van Pien de Paashaas

Ze paste net in de doos, Pien heb ik haar maar genoemd. Voelde mij toch een beetje schuldig om haar zo op te vouwen en te versturen. Maar ze zal ongetwijfeld bij Tirion een hoop vriendjes krijgen. Eén haasje wacht al op gezelschap.


Wie zal deze haas hebben gebreid?




En dan een mini tutorial: het is een haaksteek die ik vaak gebruik i.p.v. lossen. Geschikt voor een koordje of lusje. Of het lijfje van dit vlindertje:

Voelsprieten zijn lossen, lijfje is onderstaande steek


Haak 2 lossen
















* Steek door de eerste losse en haal één steek door.

















Omslaan en haak de twee steken door.






















Eigenlijk net een vaste

* De eerste steek is nu af

Nu herhalen *, steek in linker lus en haak een vaste     



Boven: lijkt op een dubbele rij lossen, onder gewone lossen 



4 opmerkingen:

  1. Goede reis lieve, mooie Pien!
    Handige haakkoordjestip! Dank je wel.
    Groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme Pien. Helemaal opgevouwen. Lenig is ze in ieder geval wel, ze krijgt zo te zien met gemak de benen in de nek.

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat lukt mij niet meer, met de benen in de nek in een doosje...

      Verwijderen
  3. Pientje gaat gewoon gezellig bij Arne en Carlos wonen hoor, die blijft vast niet in Nederland bij Tirion, ze trekt meteen de aandacht van die twee :-) Ik denk overigens dat het haasje dat op haar wacht wel door deze mannen is gemaakt...(of is het Marianne of misschien wel Alma...)
    Wat een duidelijk haakles, op deze manier ga ik het ook nog leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen