Zoeken in deze blog

donderdag 26 januari 2012

Kaartweven (pfff)

Na veel werken, een paashaas breien (bijna klaar!) en enorme bergen draadjes afhechten van de grannies ben ik eigenlijk toe aan even iets anders. Dus twee lijmklemmen opgezocht in de garage en even goed gekeken in “Het grote Handwerkboek”. Dan denk ik altijd dat ik het wel weet. Niet helemaal dus.

Hier het resultaat.


6 kaartjes gebruikt









Een minder opvallende kleur weefdraad nemen












































Het wordt iets regelmatiger na een beetje oefenen

































De wol komt van Petra.

Ik ben er niet geschikt voor. Pfff, al die draden spannen. Geen kam o.i.d. gevonden bij een oud weefraampje, dus de boel provisorisch aanduwen. Het is het allemaal net niet.

Maar mislukkingen mogen ook wel op mijn blog worden geplaatst ;-)

En het kan echt wel mooi zijn:




1 opmerking:

  1. whaaaaa dat ziet er ingewikkeld uit, en ik vind het resultaat van jou echt wel mooi hoor! Beslist geen mislukking, misschien nog niet wat het boek beloofd, maar dat duurt niet lang meer, dat kun je al zien!

    BeantwoordenVerwijderen