Zoeken in deze blog

maandag 31 oktober 2016

Uithalen en opnieuw beginnen

Vorige jaar rond deze tijd maakte ik een heerlijk zacht en warm vest af. Alleen iets te haastig, want de halsboord kantte ik te strak af en daardoor trok het vest scheef. Ik droeg het vest wel, maar elke keer dacht ik dat moet anders.
Dus dan zit er maar een ding op, de schaar erin!

Zachte, pluizige wol. Een crime om uit te halen
























Heel voorzichtig knipte ik de laatste toer van de boord af en zette de steken zo goed als het ging op een breinaald. De wol was al een beetje vervilt, door de was en het dragen, dus je haalt het niet meer makkelijk uit.


Nadat alle steken op de naald stonden een toertje gebreid op naald 8 dit keer en losjes afkanten. Met de nadruk op losjes. En dat hele losse afkanten geeft eigenlijk wel een heel leuk effect!

Niet meer scheef
 






















Net een patentsteek of een extra groot “V” steekje

2 opmerkingen:

  1. Echt zo'n klusje waar je dan inderdaad lang tegenaan zit te hikken. Maar nu is het vest dan naar tevredenheid. Inderdaad een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei wat een spannend werkje... maar goed zeg, dat je je daaraan waagt.
    Lekker als het een gewenst resultaat oplevert. Mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen