Zoeken in deze blog

zaterdag 24 oktober 2015

Naaikoffer en stiksteekvirus deel 1

Op het Handwerkfestijn kocht ik niet alleen 24 stropdassen, een handvol DMC, wat lapjes en toebehoren, ik kocht ook dit houten naaikoffertje/mandje. Nu staat het al een tijdje onder de tafel in mijn hobbykamertje, te wachten. Het koffertje is van dunne, gebogen repen hout gemaakt en sluit met een ingenieus scharnierend houten handvat. Er zijn kleine messing spijkertjes gebruikt om het koffertje in elkaar te zetten, echt vakmanschap. De binnenzijde is netjes gevoerd met een wit katoentje en hier en daar is de buitenkant beschadigd. Heeft er iemand enig idee hoe oud dit koffertje zou kunnen zijn?







 





















 






 

Ik ben op dit moment een beetje borduurverslaafde aan het worden. Maar dat hadden jullie nog niet in de gaten toch?
 

Deze mand wordt dan ook toepasselijk gerepareerd. Ik tekende een aantal scharen over, gebruikte een iron on transfer potlood om deze op de stof over te nemen en streek de scharen op stukken van het tafelkleed. Of ik nog verder bloemen ga borduren, ik weet het niet. Zo met de blauwe inkt van de bloemen vind ik het ook een mooie combi. Met Stick on van Lennie Flennerie wil ik de geborduurde scharen op de koffer plakken zodat de beschadigingen niet meer te zien zijn. 



























Wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Leuk, ja stiksteek is erg leuk. Mooi koffertje heb je gekocht, nog nooit eerder zoiets gezien..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen